Alla inlägg den 11 september 2015

Av Sara - 11 september 2015 12:53

Trots regn och kyla så har vi haft många fina dagar med bad, vänner och fin gemenskap. Sommaren avslutades med en härlig fjälltur till Slipsikken. Man får lägga fokus på de vackra stunderna och guldkornen som förgyller vardagen.

Av Sara - 11 september 2015 11:03

Det gör ont i hjärtat att lämna Vilhelmina och alla underbara människor. Ni betyder så oerhört mycket för mig och kommer alltid att finnas i mitt hjärta. Det var ett svårt beslut att flytta. Hade jag fått möjlighet att jobba kvar så skulle jag stannat. Men jag är inte utbildad fritidspedagog eller socionom,så därför får andra ta över på fritids och kurator. Jag har älskat att jobba på Strandskolan med alla fantastiska barn och jag är tacksam för de år jag fått förmånen att jobba där. Nu har jag fått jobb på ett behandlingshem för ungdomar 14-17 år. Jag är socialpedagog och det passar ju bra där. Jag kommer att få ha samtal och jobba lösningsfokuserat och det är något jag trivs med. Jag ger södern en chans. Trivs jag inte kommer jag tillbaka. Men ni ska bara veta hur fantastisk plats Vilhelmina är. Det har jag alltid tyckt,men ännu mer nu. Ta hand om varandra och era medmänniskor. Tänk positivt och se möjligheterna. Livet är för kort för att slösas bort på osämja och bråk.
Kramar Sara

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards