Direktlänk till inlägg 22 februari 2014

Härliga helg

Av Sara - 22 februari 2014 15:16

Så skönt med ledig dag..bara få vila och ta dagen som den kommer.. Jag tycker egentligen inte om att fylla år men måste ju säga att dagen var väldigt bra.. Fina vänner på god middag lagad av min egen kock. Fick så fin blomma, kuddar,penslar,sockar ljus och en bricka som kallas "skynket"(mer om det längst ner).. Alldeles för sällan besök i vår lya..så det uppskattades mycket. Tack för att ni kom och förgyllde min dag <3.. Tänk vad mycket man har att vara tacksam över. Och jag har gjort min första kaffeost, vilket jag är lite stolt över..blev rätt lyckad faktiskt. Sitter och njuter i sköna soffan, funderar på att jag borde åka iväg och träna lite..får se om tanke blir handling. Ha en fortsatt skön helg.. Kram 

                                   

                                 
     
 

ps.. Så här står det på brickans undersida som jag fick:

"Skynket"tillhör den afrikanska kvinnans identitet. Det skyddar för både värme och köld, det uttrycker sorgen efter en anhörings död. i det bär hon sina barn och allt som hämtas från åkern eller marknaden. Arbetsdagen är tung och lång men skynket ger vardagen färg och form. Detta föremål är skapat av ett typiskt afrikanskt skynke. Vinsten förmedlas genom Nkingas vänner och gör det möjligt för fattiga kvinnor i Tanzania att tryggt föda sina barn på Nkingas sjukhus. Tack för din medverkan i detta projekt. Du är med och gör världen bättre. www.Nkinga.se

 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - Söndag 28 april 01:09


Trötta barn idag. Vi försökte ta oss ut, men fick ställa in. Tur vi har takterrassen. Så en heldag på takterrassen blev det. Barn kan roa sig i timmar med två larver de hittar i en blomma. Larver som äter upp och förstör blir två små gulliga djur man...

Av Sara - Lördag 27 april 14:44

Benjamin var till Bolivia några dagar på en konferens. Han fick agera tolk åt några pastorer. I torsdags kom han hem en snabbis och åkte sedan till norra Peru. De har flera läxor varje dag, även Vilhelmina som går i lite mer åt förskoleklass hållet...

Av Sara - Torsdag 25 april 01:30

Igår efter skolan samlades Vilhelminas klass i lekparken. Alla i sina skoluniformer. På dagens promenad med Frid träffade vi några polishästar, passerade en hundpark där hundarna får springa fritt, ett rikemanshus med havsutsikt och dörrvakt....

Av Sara - Tisdag 23 april 18:22


Benjamin tog flyget till Bolivia inatt och Sofia fick åka till Sverige, då hennes mamma är sjuk. Så det blir jag och barnen i några dagar. Lär mig lite fler spanska ord varje dag och sen finns ju google translate. Så det ska nog gå bra. Har lämna...

Av Sara - Måndag 22 april 03:05

Benjamin hann med tre Gudstjänster idag. Jicamarca, Canto Rey och nu ikväll Magdalena. Benjamin tolkade åt Albin från Värnamo. Jag har varit med barnen. Vi har lekt på takterrassen och varit på lekplatsen. Strålande sol. Kyrkan i Jicamarca Sönda...

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards