Alla inlägg under november 2013

Av Sara - 13 november 2013 20:09

Vinden viskar i mitt öra.
Är det något jag vill höra.
Frågor som söker svar.
Vet inte vart dom mig tar.
Ord som inte kommer ut.
Har jag kommit till ett slut?

Av Sara - 12 november 2013 21:46

Idag efter jobbet for jag ut på ridtur. Så underbart. Har fått förmånen att börja rida igen på ett vackert varmblodssto som påminner mycket om Daimler faktiskt. Det blev en härlig skogstur och jag njöt i fulla drag.. Har ingen bild på henne så får bli en på Daimler istället..

Av Sara - 11 november 2013 21:55

Fick höra att SD åker runt i inlandet och försöker värva medlemmar. Nu är det Vilhelminas tur. Jag hoppas att vilhelminaborna är så pass smarta att dom inte går på deras snack.. Det här handlar om mer än politik och yttrande frihet.. Det handlar om att vi ska bekämpa främlings fientligheten som breder ut sig i landet och tyvärr även finns hos oss. Jag har hört kommentarer som att det är invandrarnas fel eller det är "dom där " som ställer till det. Men som jag skrivit förut. Dom tar inte våra jobb, om dom överhuvud taget får jobb så är det ofta jobb som vi inte vill ha. Man flyr inte från hem och familj för att leva nått lyxliv här, och lyxliv är det minsta dom har. Och för den delen är det inte heller vi och dom för vi, alltså vi alla oavsett var vi kommer ifrån..har samma rätt att vara här.. Jag önskar att den som har dessa fördomar skulle få "gå i deras skor en stund".. Känna av smärtan, mardrömmarna från tortyr, förföljelse och saknad.. Då skulle nog de flesta ändra inställning. Jag lever med en av dem och jag har många vänner från andra länder.. Jag kan aldrig förstå till fullo men jag har fått en inblick i krigets fasor, tortyr, förföljelse och smärtan många bär på.Så tänk dig för innan du ev funderar på att rösta på SD.. Vill vi verkligen ha ett samhälle som de förespråkar? Jag vill iaf ha ett samhälle där alla är välkomna och accepterade oavsett religion, hudfärg och kön..

Av Sara - 10 november 2013 17:28

Älska din nästa som dig själv. Vi ska bry oss om och finnas för våra medmänniskor.

Men glöm inte bort dig själv.. Det är så lätt att ta hand om andra och alltid finnas till men om vi inte inte älskar oss själva kan vi inte ge andra kärlek.

Det handlar inte om att bli egoistisk utan om att kunna vårda sig själv.

Du är unik och det finns bara en av dig

Av Sara - 9 november 2013 20:49

Idag har vi verkligen slappat jag o Rasmus.. Sett en riktigt bra film "the groods", fixat lite hemma, fixat fika på musik café.. Fått ett bönesvar av Jesus..tack stor pappa du är bäst. Ser nu på "så mycket bättre", vad bra Ken är.. Livet är skönt ibland.. Ha en skön lördag kväll o kram

Av Sara - 8 november 2013 21:02

Den 8/11-88 den här tiden var jag en ung nybliven mamma till min första.son Halvt drogad efter en lång förlossning men oerhört lycklig.. En av de lyckligaste dagarna i mitt liv. Han var det finaste jag sett och min kärlek svämmade över. Min kärlek är lika stor idag. Nu är han en vacker och underbar man fin helt igenom.. Emanuel, jag önskar dig all lycka i livet. Älskar dig

Av Sara - 5 november 2013 13:28

God protect from dangers.
Let the angels form a wall around.
So no one can hurt my love.
And bring him back to me

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards