Alla inlägg under augusti 2013

Av Sara - 18 augusti 2013 11:33

Ny lägenhet i Kil.. Fin med vinklar och vrår..hoppas dom ska trivas finfint.. Inneslapp.. Benjamin har mat i lergryta son sprider härliga dofter.. Gudstjänst i Sunne i em kallad 17.00

Av Sara - 17 augusti 2013 20:15

Framme i Deje..har smällt i oss lite fetmat innan vi drar till kyrkan där BE o Sofia är.. Sen ska vi till Kil o deras nya bostad. I Mora kryllade det av folk..nån cykel smtävling.. Här skiner solen..skönt

Av Sara - 17 augusti 2013 10:39

Nu är vi på väg med fullpackad bil... Amelia, Cicci, räksallad..kaffe..gardinstänger..varierad musik.. Snart matstopp..

Av Sara - 15 augusti 2013 21:29

En dags jobb till sen äntligen semester en hel vecka..:-)
Då drar jag söderut med lilla bilen.. Hoppas det blir en lång och skön vecka..

Av Sara - 6 augusti 2013 07:17


 

En dag nere vid stranden kom det en familj med en fin båt. Kvinnan sa att hon helst skulle vilja lämna båten där. Jag frågade varför dom inte gjorde det. Hon sa typ att det går ju inte när dom bor här nära.. Syftade vad jag förstod på flyktingarna. Jag blev arg..mest på mig själv att jag inget sa till henne då. Sådana kommentarer är tyvärr inte ovanliga. Vad tror folk igentligen? Skulle vi vara bättre på nått sätt? Jag har mött så många fina,hederliga,vänliga människor och de ger oss så otroligt mycket. Trångsynthet..okunskap..det är vad det är när man säger sånt. Varför ska det vara svårare att få jobb när man har ett utländskt namn? Varför ska elever på skolan inte få känna sig trygga? Varför ska det vara dom och vi? Alla människor är värd respekt. Jobbar med en barngrupp där några äter halal..har fått tjafsa med hotellet(där vi äter)om detta. Ska det vara så svårt att fixa fram halalkött när man vill äta där? Det handlar om respekt. Se människan oavsett hudfärg,religion,kultur,språk. Tänk dig att komma till ett främmande land..med hemska minnen..lämna släkt och vänner..o sen se förakt i någons ögon..höra kommentarer som att du hör inte hit. Hur ensam och utsatt skulle du inte känna dig? Välkomna dom..ge dom ett leende..säg hej.. Det betyder mycket.
Citerar mitt favoritbibelord.."allt som du vill att andra ska göra mot dig,ska du göra mot andra"

Av Sara - 4 augusti 2013 15:36

Efter städning och bak..måste jag bara ner till stranden. Hur härligt är det inte med sol dag efter dag.. Tack Gud för solen och vad den gör med mig..

Av Sara - 3 augusti 2013 17:49

En solig o rolig dag i Junsele..med bad o lite fiske på hemvägen. Vilken sommardag! Nu kan vi ändå inte klaga på denna sommar med så många fina dagar..

Av Sara - 2 augusti 2013 07:16

Har umgåtts med min underbara dotter i veckan..dyrbar tid. Är så tacksam och stolt att jag har en så fin dotter. Hon är dessutom en hejare på blåbärspaj..Älskar dig!

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards