Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

Medmänniska var är du?

Av Sara - 14 februari 2013 08:45


 


Jag var hungrig och ni gav mig inget att äta, Jag var törstig och ni gav mig inget att dricka, jag var hemlös och ni tog inte hand om mig, jag var naken och ni gav mig inga kläder, sjuk och i fängelse och ni besökte mig inte. Då kommer också de att fråga: ’Herre, när skulle vi ha sett dig hungrig eller törstig eller hemlös eller naken eller sjuk eller i fängelse och lämnat dig utan hjälp?’ Då skall han svara dem: ’Sannerligen, vad ni inte har gjort för någon av dessa minsta, det har ni inte heller gjort för mig.

Matt 25


Det som skrämmer mig idag är att SD växer och att människor tycker att vi tar in för många invandrare i Sverige.

Invandrarna tar inte våra jobb och våra pengar..utan dom tar jobben vi inte vill ha och ger mer inkomst för Sverige.

Vi har plats för dom..flera lägenheter står tomma och vi har stort utrymme i Sverige..

Så det är bara människans ego och rädsla för främmande saker som gör att människor inte vill ha andra här..

Se om ditt eget hus och skit i andra..

Läste att direktörslöner ökat otroligt mycket..

Ur aftonbladet idag

"Medan en industriarbetares lön i snitt ökade med 1600 kronor under perioden 2006 till 2008 ökade direktörernas löner med 47 726 kronor under samma period. I procent blir siffrorna 7,8 procents löneökning för arbetarna och 18,8 procent för direktörerna under samma period. 

 Granskningen visar att enskilda direktörer under perioden i flera fall fått löneökningar på över 100 procent – i ett fall mer än 200 procent"

Kanske är det där samhällsproblemet sitter?

Klass skillnaderna blir bara större och större..

Vi tänker mer på oss själva..

" Det du vill att andra ska göra för dig ska du göra för dem"

       

 
 
Ulrika Emini

Ulrika Emini

16 februari 2013 10:13

SD säger ju sig ha en idé om att skicka hjälpinsatserna till platserna som folk vill fly ifrån, vilket jag skulle tycka var en mycket bättre idé än att ta in flyktingarna hit. (Synd att det känns så tveksamt att de verkligen skulle göra så om de hade makten.)
De som verkligen behöver hjälp har ju inte pengar och möjlighet att ta sig hit så jag tror inte att lösningen är att öppna upp sverige.
Det går ju inte heller att göra en rättvis bedömning av vilka som har skäl till att stanna och vilka som inte har. Det är bara ett lotteri med kvoter och intygsjakter.

http://ulrikaemini.blogspot.se

Sara

3 mars 2013 09:11

Det låter bra det dom säger..men tyvärr litar jag inte på dom för fem öre.. "Ulvar i fårakläder".. Dom vill låta så bra för att samla röster men sen kommer dom att visa sitt rätta jag..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - Söndag 28 april 01:09


Trötta barn idag. Vi försökte ta oss ut, men fick ställa in. Tur vi har takterrassen. Så en heldag på takterrassen blev det. Barn kan roa sig i timmar med två larver de hittar i en blomma. Larver som äter upp och förstör blir två små gulliga djur man...

Av Sara - Lördag 27 april 14:44

Benjamin var till Bolivia några dagar på en konferens. Han fick agera tolk åt några pastorer. I torsdags kom han hem en snabbis och åkte sedan till norra Peru. De har flera läxor varje dag, även Vilhelmina som går i lite mer åt förskoleklass hållet...

Av Sara - Torsdag 25 april 01:30

Igår efter skolan samlades Vilhelminas klass i lekparken. Alla i sina skoluniformer. På dagens promenad med Frid träffade vi några polishästar, passerade en hundpark där hundarna får springa fritt, ett rikemanshus med havsutsikt och dörrvakt....

Av Sara - Tisdag 23 april 18:22


Benjamin tog flyget till Bolivia inatt och Sofia fick åka till Sverige, då hennes mamma är sjuk. Så det blir jag och barnen i några dagar. Lär mig lite fler spanska ord varje dag och sen finns ju google translate. Så det ska nog gå bra. Har lämna...

Av Sara - Måndag 22 april 03:05

Benjamin hann med tre Gudstjänster idag. Jicamarca, Canto Rey och nu ikväll Magdalena. Benjamin tolkade åt Albin från Värnamo. Jag har varit med barnen. Vi har lekt på takterrassen och varit på lekplatsen. Strålande sol. Kyrkan i Jicamarca Sönda...

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards