Alla inlägg den 19 juli 2021

Av Sara - 19 juli 2021 20:14

Jag har fjällvandrat mycket i mitt liv. Har lärt mig eftersom att inte ha så tung ryggsäck. Jag minns en av mina första fjällvandringar. Jag var inte så van. Lånade pappas stora ryggsäck som var nästan lika stor som mig. Det var tungt. Jag har fått ont i axlar och rygg av tunga ryggsäckar. Sen när man tar paus, lyfter av sig ryggsäcken och fikar lite. Så underbar känsla. Tänk dig att du går omkring med livets ryggsäck. Alla bekymmer och svårigheter lastar du i ryggsäcken. Den blir tyngre och tyngre. När min ryggsäck blir tung lyfter jag av den och ger den till Jesus. Han tar hand om den och bär den åt mig. Det blir lättare att gå och andas. Det får du också göra. Jesus vill ta hand om dig och allt du bär på. Lätta dina bördor och ge dig frid. Om du vill och kan ge han det uppdraget. I Bibeln står det i Matteus 11:28
Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor; jag skall skänka er vila.
Det är min bästa medicin i alla lägen. Att lämna allt till Jesus och lita på att han tar hand om det.
Kram Sara

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards