Direktlänk till inlägg 21 april 2019

Påsk

Av Sara - 21 april 2019 22:13

God mat, lediga dagar.
Tid med familj och vacker natur.
En skotertur, fiske och sol
Vid stranden med sommarkänsla.
Vi firar påsk på olika vis.
Men kommer vi ihåg påskens verkliga budskap?
Jesus, dog för oss på ett kors.
Tog all vår synd på sig.
Han gjorde det av kärlek
Så vi skulle bli fria
Vilken Nåd, vilken kärlek.
Men han inte bara dog
Han uppstod också
Han lever idag
Han finns för dig och mig
Om vi bara vill
Om vi bara vill säga Ja till honom
Bli hans barn

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - Torsdag 18 april 05:39


Idag kollade vi in både turistmarknaden och den lokala marknaden. Drack färsk passionsfrukts juice. Imponerande hur snabbt barn lär sig språk. Henny får vara lite tolk åt mig när vi är ute på stan och fylla ut med ord jag inte kan. Frid med sitt r...

Av Sara - Tisdag 16 april 11:11


Idag följde jag med till Henny och Vilhelminas skola. Föräldrar får inte följa med in utan de lämnas i dörren. Sen blev det en lång promenad. Handlade lite och köpte en minibanan, så goda. Jag och Frid hängde på takterrassen. Intressant att se alla...

Av Sara - Måndag 15 april 13:37


Jag kommer åka två gånger/år till Peru. Igår startade min första resa till Peru sen Benjamins flyttade hit. Det var ju ett tag sedan jag flög till Sydamerika. Hade gruvat mig lite för resan, bytet i Amsterdam och den långa etappen över Atlanten. För...

Av Sara - Lördag 27 jan 21:49


Att offra allt och ge sitt liv Att ta ett steg eller ett stort kliv In i ditt ljus I din eviga kärlek Ger dig hela mitt liv Jesus du, bara du Jag ger dig allt här och nu Jesus du som älskar mig Jag ger mig helt till dig Med allt bagage ...

Av Sara - Måndag 1 jan 10:00


Ett nytt år Ett oskrivet blad Nya händelser och möjligheter Får fylla rad för rad Vi vet ingenting om morgondagen Vi vet bara nu och här Framtiden lägger jag i dina händer Trygg i att du mig bär Jag ber om fred Jag ber att människor ska för...

Presentation


Så länge jag kan hjälpa andra fortsätter jag blogga

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards